Op het gebied van fulfilment is er de afgelopen maanden weer veel gebeurd. En met de feestdagen voor de deur wordt de eindsprint voor 2018 ingezet. Webvoorraad heeft uit het aanbod nieuwsartikelen een kleine selectie gemaakt die de moeite waard zijn om te lezen. Zo ben je weer helemaal up-to-date.
Singles’ Day, hot or not!
Het vierde en laatste kwartaal van 2018 dient zich aan, de periode waar winkelend Nederland jaarlijks reikhalzend naar uitkijkt. Niet alleen voor (online) koopjesjagers is dit het moment van het jaar, ook bij retailers staat deze periode dikgedrukt in de agenda. Vorig jaar nog bedroeg de totale online winkelomzet 22,5 miljard euro, waarvan ruim 30% uit het laatste kwartaal kwam (bron: Thuiswinkel.org). Een groot aandeel hieruit is toe te schrijven aan Cyber Weekend, maar de komende jaren zal Singles Day een steeds groter aandeel in gaan nemen.
Dutchcowboys.nl: Singles’ Day 2018 wat kun je verwachten
Zeo.nl: Inhaakmomenten voor extra omzet in je webshop
Black Friday
Pakketbezorgers beleven op dit moment topdrukte dankzij het koopjesfenomeen Black Friday. Deze week verwacht PostNL soms 1,5 miljoen pakketten per dag te bezorgen, terwijl dat er op een doorsneedag circa 700.000 zijn. Bol.com meldt dat vanochtend (red. 22 november) 40 procent meer artikelen verkocht zijn ten opzichte van dezelfde dag vorig jaar. Zo lijkt Black Friday dit jaar de aftrap te zijn voor de feestinkopen en niet de aankomst van Sinterklaas.
Logistiek.nl: Tsunami aan pakketverzendingen
Emerce.nl: Week 26 november drukste in e-commerce 2018
Nederland shopt voor 455 miljoen online in buitenland
Nederlandse consumenten hebben voor zo’n 455 miljoen euro online geshopt bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dit bedrag werd gespendeerd in het tweede kwartaal van dit jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is dat een toename van 18 procent.
Hiermee blijft de omzetgroei van buitenlandse webwinkels in ons land niet ver achter op die van de vaderlandse shops: die zagen in dezelfde periode hun omzet namelijk met 19 procent toenemen. Dit blijkt uit lopend onderzoek van het CBS.
ecommercenews.nl: Nederland shopt voor 455 miljoen online in buitenland
SuperSnelBetalen met Tikkie voor webshops
ABN Amro heeft op 22 november ‘SuperSnelBetalen’ met Tikkie in webshops geïntroduceerd. Afrekenen kan vanaf de productpagina en is (eenmaal geregistreerd) in een paar seconden gepiept volgens de bank. Twee jaar nadat de app de lucht in ging, gebruiken ruim drie miljoen Nederlanders Tikkie om betaalverzoeken te delen. Inmiddels staat de teller op een miljoen betaalverzoekjes per week en is er al meer dan een miljard euro via de app overgemaakt. Met de introductie van SuperSnelBetalen met Tikkie in webshops zullen de cijfers snel gaan stijgen is de verwachting.
Het hele artikel lees je op Twinkle: Tikkie nu ook in webshops
Meer informatie over Tikkie: Het Hollandse Tikkie